زمانی که قصد داریم برای بار اول به کسی هدیه بدهیم انتخاب کردن هدیه ی مناسب می تواند برای ما چالش بزرگی باشد، چرا که ایده اولین هدیه در ذهن افراد خواهد ماند و بخشی از خاطرات مشترک و مهم رابطه را تشکیل بدهد و اینکه در ابتدای رابطه  شاید شناخت کافی از سلایق و علایق طرف مقابل نداشته باشیم، می تواند کار را برای ما دشوار تر کند.

با ما همراه باشید تا با راهکارها و نکاتی که می توانند شما را در مسیر انتخاب بهترین کادو یاری کنند آشنا کنیم.

هدایایی که می توانند نیاز های او را برطرف کنند

وقتی به کسی هدیه می دهیم در واقع می خواهیم به او بگوییم که دوستش داریم و به او توجه می کنیم. یکی از راهکار های انتخاب هدیه این است که ببینیم طرف مقابل به چه چیزی نیاز دارد. توجه به نیازهای اشخاص درانتخاب هدیه، بیشتر مواقع می تواند به آن ها این احساس را بدهد که شما مراقبشان هستید و در رابطه ای امن با یکدیگر قرار دارید. پس زمانی که کنار هم هستید حواستان را جمع کنید و خوب به حرف های طرف مقابل گوش کنید  چرا که در روابط صمیمانه اشخاص برای هم از دغدغه ها و نیاز هایشان صحبت می کنند. می توانید با توجه به روحیات طرف مقابل یکی از وسایل مورد نیازش را به عنوان اولین هدیه  به او انتخاب کنید.

ایده اولین هدیه طبق سلیقه ی خودتان

درست است که توجه به نیاز های اشخاص در انتخاب هدیه اصولا جوابگوست. اما همیشه انتخاب هدیه ای متناسب با نیاز های طرف مقابل ایده ی خوبی نیست. در بعضی مواقع هدیه ای که مورد نیاز طرف مقابل نباشد بیشتر او را غافلگیر می کند. راهکار بعدی هدایایی طبق سلیقه ی خودتان است. هرچه باشد هدیه از جانب شما به طرف مقابل است و می توانید طبق سلیقه ی خودتان برای طرف مقابل هدیه بخرید.

این هم بخوانید
بهترین کادوهای ولنتاین 1401

بعضی افراد بر این عقیده اند که همانگونه که برای انتخاب هدیه باید طرف مقابل را بشناسیم و نیازها و علایق و سلایق او را در نظر بگیریم ، هدیه ای که به اشخاص می دهیم هم می تواند ما را به آنها بشناساند و به عنوان بخشی از شخصیت ما و خاطراتشان با ما در ذهنشان نقش ببندد. پس می توانید خوب فکر کنید و ببینید چه بعدی از شخصیت خود را دوست دارید در ذهن طرف مقابلتان ماندگار کنید و بر طبق سلیقه ی خودتان اولین هدیه را انتخاب کنید.

همفکری ایده اولین هدیه با کسانی که با او اشتراکاتی دارند

ایده اولین هدیه

مشورت کردن با کسانی که از جنبه هایی با طرف مقابلتان اشتراک دارند نیز می تواند برای شما راهگشا باشد. آن ها می توانند به شما در مورد روحیات و علایق و سلایق شخص مورد نظرتان شما را راهنمایی کنند و برای انتخاب گزینه هایی را به شما پیشنهاد دهند که شاید به فکر خودتان نمی رسید . پس می توانید برای انتخاب از مشورت کردن هم بهره ببرید. و در انتها تصمیم بگیرید که چه گزینه ای برای اولین هدیه مناسب تر است.

کمالگرایی نکنید

درست است که ما بهترین ها را برای عزیزانمان می خواهیم و دوست داریم که ایده اولین هدیه ی ما بی نقص باشد؛ اما کمالگرایی می تواند کار را برای شما سخت و گزینه هایتان را محدود کند. لازم نیست که اولین هدیه گران قیمت ترین هدیه باشد. یادتان نرود که هدیه بیانگر احساس شما به طرف مقابل است و ارزش احساسات بیشتر از جنبه های مادی هدیه است. سعی کنید در اولین هدیه به جنبه ی معنوی هدیه بیشتر توجه کنید تا اولین هدیه در خاطر طرف مقابلتان با احساسات ناب بماند.

متن همراه هدیه فراموش نشود

جملاتی که موقع تقدیم هدیه می گوییم و یا متونی که همراه با هدیه می نویسم و تقدیم می کنیم بسیار با اهمیت اند. کلماتی که بیان میکنیم احساس ما به شخص را بیان می کنند و تاثیر هدیه ما را دو چندان خواهند کرد. دقت کنید تا واژگان مناسب انتخاب کنید و احساس برآمده از قلبتان را بیان کنید. به طرف مقابل بگویید که دوستش دارید و وجودش برای شما ارزشمند است. نوشتن یک نامه که در آن از طرف مقابل قدردانی کرده اید و یا ویژگی های خوبش را به او یادآوری کرده اید می تواند ایده ی خوبی باشد. سعی کنید متنی که می نویسید کلیشه ای و کپی شده نباشد. حتی اگر در ادبیات ضعیف هستید بدانید که کلمات ساده ای که خودتان بیان میکنید خاص تر و موثرتر هستند. نمونه هایی از متن های کوتاه را در این لینک مشاهده کنید.

این هم بخوانید
6 مورد از جذاب ترین هدیه های ولنتاین برای خانم ها

برای کادو و ایده اولین هدیه وقت بگذارید

وقتی که شما برای انتخاب یا ساخت و یا بسته بندی هدیه صرف می کنید، بار احساسی و معنایی هدیه را بیشتر می کند. هدایایی که به صرف زمان بیشتری نیاز دارند در ذهن اشخاص با ارزش تر اند. با این کار به عزیزانتان می گویید برای شما با اهمیت اند و شما برای آنها وقت میگذارید. پس با توجه به جزییات و با حوصله برای تک تک عناصر برنامه بریزید و زمان صرف کنید. مثل بسته بندی یا زمان و مکان تقدیم هدیه و …

یک هدیه ی چند بخشی تدارک ببینید

اگرطرف مقابلتان سخت پسند است و یا در انتخاب بین چند گزینه ی مناسب مردد اید می توانید یک هدیه ی چند بخشی تدارک ببینید. هدایای مختلف در یک بسته می توانند طرف مقابلتان را چند بار غافلگیر کنند. همچنین اینکار به شما فرصت می دهد تا راحت تر انتخاب کنید. به هر حال هر قدر که طرف مقابلتان سخت پسند باشد بین هدایای متنوع حتما یکی از هدیا را بسیار دوست خواهد داشت و این روش به شما اطمینان خاطر بیشتری می دهد.

امیدواریم که با راهکار ها و نکات گفته شده برای ایده اولین هدیه راهکاری به ذهنتان رسیده باشد . اما اگر همچنان به ایده های بیشتری نیاز دارید میتوانید محصولات سایت را ببینید. ما اینجاییم که برای طراحی یک هدیه ی خاص به شما کمک کنیم.


نام نویسنده: عارفه محلاتی