تقریبا به روز پدر نزدیک شدیم؛ شما شاید به پدر عزیزتان علاقه زیادی داشته باشید ولی چیز زیادی درباره روز منحصر به او می دانید ؟ ما در این مقاله 5 حقیقت جالب درباره این روز را به همراه پیشنهاد مناسب کادوی این مناسبت را برایتان فهرست کرده ایم. برای یادگیری همه چیز درباره این روز خاص ادامه مطلب را مطالعه کنید.

هدیه برای روز پدر
Cute little girl is giving card her handsome father and surprising a gift box at home in the living room. Happy Father’s day.

خاستگاه روز پدر

درسال 1191 ،سونورا اسمارت آمریکایی،تصمیم گرفت که یک روز بسیار ویژه برای پدرش بسازد. سونورا پدرش را همیشه تحسین می کرد. او این حس را داشت که اگر روزی برای مادر وجود دارد، پس پدرها نیز نیاز به یک روز به خصوص برای خودشان دارند. و بعد از آن ایده جشن گرفتن در کل آمریکا رواج پیدا کرد.

خواستگاه این روز در ایران

قبل از انقلاب اسلامی، ۲۴ اسفند زاد روز رضاشاه در تقویم ایرانی روز پدر نامیده می‌شد. بعد از انقلاب سال ۵۷ این روز به ۱۳ رجب در تقویم هجری قمری زاد روز حضرت علی امام شیعیان تغییر یافت. زرتشتی ها نیز جشن شهریورگان را به عنوان جشن این روز برگزار می‌کنند.

جوان ترین و مسن ترین پدران دنیا

جوان ترین پدر جهان، شان استوارت بریتانیایی است. او در 12 سالگی صاحب اولین فرزند پسرخود شد.در طرف مقابل، رامجیت راغاو از شمال هند، اولین فرزند خود را در سن 13 سالگی داشت. همچنین او در 16 سالگی برای دومین بار صاحب فرزند پسر شد.

پدری که بیشترین فرزند را دارد

سلطان مولای اسماعیل مراکشی، براساس کتاب رکورد های گینس صاحبت بیشترین فرزند در جهان است. گفته شده که او به لطف 4 همسر و 599 زنی که در حرمسرا داشته، صاحبت حداقل 1171 فرزند بوده است. بطوریکه در سال 1794 یک کشیش فرانسوی در مورد این اتفاق باورنکردنی نوشته است.

این هم بخوانید
بهترین هدیه روز مرد

ارسال کارت برای تبریک روز پدر

این روز در فهرست بیشترین کارت تبریک ها رتبه 4 را دارد. در این روز به طور متوسط حدود 13 میلیون کارت ارسال می شود. سه روز برتر دیگر در ارسال کارت تبریک روز مادر،کریسمس و ولنتاین است. اولین کارت تبریک روز پدر، 4999 سال پیش و در بابل فرستاده شده است. پسری برای پدرش کارتی از جنس خاص درست کرد و در آن برای او آرزوی سلامتی و شادکامی کرد.

خورشید هر روز دیرتر از پدرم بیدار می‌شود اما زودتر از او به خانه بر می‌گردد

متن تبریک

هدایای متداول

محبوب ترین هدایای این روز کراوات، جوراب یا افترشیو بوده است. آیا به دنبال هدیه ای خاص برای روز پدر امسال می گردید؟
راهی زیبا و خاص برای حفظ پیوندی که با او دارید، ثبت آنلاین ستاره است.

محصول مرتبط: هدیه ستاره

نامگذاری ستاره

یک ستاره برای روز پدر نامگذاری کنید

یک ستاره برای روز پدر نامگذاری کنید

در روز پدر هدیه ای فراموش نشدنی به عزیزتان تقدیم کنید. ستاره ای درخشان در آسمان را به اسم پدرتان نام گذاری کنید و به عنوان منحصربه فرد ترین و ز یباترین هدیه جهان به او تقدیم کنید. هدیه ای که در این روز قطعا با هدیه خاص شما خواهد درخشید و لبخندی بر لبان عزیزتان خواهد نشاند.
شاید فکر کنید که این هدیه همان خرید ستاره های آسمان است که جنجال بر پا کرده است. ولی باید به شما بگوییم که این هدیه ربطی به خرید و فروش ستاره ها ندارد و یک هدیه ی خاص و معنوی با امکانات بی نظیر و ایجاد کننده ی حس و حال فوق العاده است.